Cifrele care arată de ce Porsche Taycan nu poate rivaliza cu Tesla
Porsche și-a prezentat prin luna septembrie primul model 100% electric. Se numește Taycan și s-ar vrea un rival pentru Tesla. Dar nu poate asta din mai multe puncte de vedere.
Poesche și-a prezentat în luna septembrie primul model 100% electric. Modelul Taycan este un sedan extrem de puternic, iar testele realizate pe circuitul Nurburgring sua demonstrat acest lucru. Atinge 100 km/h în mai puțin de trei secunde, de exemplu, și asta spune multe.
Primul sedan electric al Porsche a devenit cea mai rapidă mașină de acest fel care a fost testată vreodată pe Iadul Verde. Germanii au început deja să livreze primele modele inclusiv în Statele Unite. Acolo unde Tesla are o cotă de piață extrem de bună pe zona mașinilor electrice.
De la început s-a spus că Porsche Taycan vrea să concureze cu Tesla pe acest segment. Numai că nu prea reușește, iar motivele sunt diverse.
De ce Porsche Taycan nu se poate bate cu Tesla
Dacă vrei o comparație între cele două mărci, trebuie să te uiți un pic la precomenzile primite. Taycan a primit în Europa aproximativ 30.000 de precomenzi. Pentru SUA, datele nu-s disponibile încă, dar e clar că sunt mult mai puține. Când modelul Tesla 3 s-a lansat, în 2016, au fost nu mai puțin de 134.000 de precomenzi chiar în primele 24 de ore. După o săptămână, numărul lor urcase la 325.000.
La fel se întâmplă și cu noul Cybertruck al companiei lui Elon Musk. Pick-ul electric a adunat nu mai puțin de 250.000 de precomenzi. Adică un sfert de milion.
Sigur, trebuie să iei în calcul mai multe variabile. Porsche Taycan a venit într-o perioadă în care mai toții marii producători au venit cu propriile modele electrice. Concurența e, așadar, mult mai mare, inclusiv pe zona premium – acolo unde Porsche se bate cu mărci precum Audi, Jaguar, BMW și Mercedes.
Apoi, mai este prețul. Tesla Model 3 are un preț de pornire de 35.000 de dolari. Cea mai ieftină versiune a Porsche Taycan pleacă de la 150.000 de dolari. Și aici contează și depozitele cu care trebuie să vină cei care doresc să-și comande în avans modelul. Tesla cere doar 100 de dolari pentru Cybertruck, în timp ce Porsche cere un depozit de 2.500 de dolari.
Din acest punct de vedere, Porsche Taycan și Tesla nu vor putea rivaliza niciodată. Singura chestiune pe care o au în comun modelele celor două branduri este că sunt electrice. Dar doar atât. Pe mai departe, nu mai pot fi încadrate în aceeași categorie.